Четвер, 15.11.2018, 11:51

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД № 54

...
Музична хвилинка
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Сторінка музичного керівника

Консультація для батьків

Підготувала Корецька Н.М.

«Взаємодія старшого покоління сім'ї з дітьми дошкільного віку»
 

За свідченням психологів, педагогів і соціологів, відсутність спілкування зі старшим поколінням сім'ї (бабусями і дідусями) емоційно збіднює зростаючу особистість. Цей процес набуває особливої актуальності в сучасних умовах, коли в родині відбуваються значні зміни (нуклеарною, зникнення сімейних традицій, руйнування спадкоємності і емоційно-родинних зв'язків між поколіннями). 

В даний час набуває особливої гостроти перегляд сфери співучасті дорослого в житті дитини, підвищення соціальної активності старшого покоління родини у вихованні дітей дошкільного віку. Накопичений старшим поколінням цінний досвід виховання та його специфічна виховна роль ігнорується, а виховні зусилля батьків дошкільнят та їх дідусів і бабусь виявляються недостатньо скоординованими. Участь представників старшого покоління родини у вихованні дошкільнят залишається стихійним процесом. 

Разом з тим вчені вказують на виховну роль дідусів і бабусь у трансляції досвіду поколінь (створення традицій, збереження історії сім'ї та передача її молодшому поколінню). Представники старшого покоління володіють великим запасом знань і творчим потенціалом, тому не можна применшувати їх роль у вихованні онуків. При цьому життя маленької дитини від спілкування з бабусями і дідусями стає більш надійним, захищеним, стійким. Виникає необхідність виховання у дітей якостей, якісприяють гармонізації їхніх стосунків зі старшим поколінням сім'ї, формуванню емоційних стосунків дошкільників зі старшими представниками родини. 

Незважаючи на те, що дорослі заперечують свої пріоритети у вихованні, батьки явно чи приховано прагнуть відтіснити старше покоління, дошкільнята тим часом висловлюють явну перевагу спілкуванню з бабусями і дідусями. 

В результаті загострення протиріч не створюються умови для повноцінного використання виховного потенціалу різних поколінь родини в розвитку і вихованні дошкільнят.

У зв'язку з цим необхідно орієнтуватися на формування культу сім'ї, ціннісного ставлення до представників старшого покоління, підвищення їх соціальної активності у питаннях виховання. 

Соціальна активність старшого покоління родини у вихованні дітей дошкільного віку підвищується, якщо:

  • форми включення старшого покоління родини у виховання дітей дошкільного віку сприяють інтеграції життєвого досвіду, осмислення прожитого ними життя, Усвідомлення реалій сучасної дійсності;
  • методи включення старшого покоління родини у виховання дітей дошкільного віку будуть варіативними і розрахованими на різних за статтю, віком, соціальним станом і індивідуально-психологічних особливостей представників старшого покоління. 

Використання змісту та комплексу методичних прийомів, специфічних для кожного учасника педагогічного процесу, сприяє підвищенню активності старшого покоління родини у вихованні онуків, поліпшенню міжособистісних відносин між дітьми, їхніми батьками, дідусями і бабусями, Що в кінцевому підсумку служить відновленню спадкоємності між поколіннями в сучасному суспільстві.

Консультація для батьків

Підготувала Шевченко Ю.О.

 

Музичне виховання в сім'ї

Період дошкільного дитинства найбільш сприятливий для естетичного розвитку дитини. Враження дитинства людина проносить крізь усе життя. 

Перші роки життя дитини найвідповідальніші в цьому відношенні. Та атмосфера, в якій росте і розвивається дитина в перші дні, місяці, роки, має на нього сильний психологічний вплив, поступово формує його морально-естетичні потреби і смаки. Від того, як і яку музику слухати буде переважно дитина в цьому віці і які педагогічні умови будуть створені для його музично-естетичного розвитку, залежить в майбутньому розвиток його музичних здібностей, музичних інтересів, ставлення до музики, до конкретних музичних творів, а, отже, і розвиток його особистості в цілому. 

Залучення дітей до музичного мистецтва може успішно здійснюватися лише за умови тісного контакту педагогів дошкільного закладу з сім'єю. Свої перші уроки життя дитина отримує саме в сім'ї, тому важливо з самих перших днів відвідування дитиною дошкільного закладу налагодити контакт з батьками, щоб і в сім'ї, а не тільки в дитячому саду для дитини були створені сприятливі умови для спілкування з музикою. 

Дуже важливо, щоб музичний розвиток дитини, здійснюваний в дошкільному закладі, мав природнє продовження в домашній обстановці. Тому необхідно, залучаючи батьків до спільних дій з організації музичного виховання, поступово викликати у них свідоме ставлення до цих дій, переконання в необхідності створення в родині умов, сприятливих для музично-естетичного розвитку дітей. 

Досвід показує, що завдяки об'єднанню зусиль педагогів дошкільного закладу та батьків, особистій участі батьків у деяких сторонах педагогічного процесу, використання ними методичних матеріалів та педагогічних покликаних допомогти батькам у сімейному вихованні, Робота з музичного виховання дітей в цілому стає більш успішною.

Практикою напрацьовано різні форми взаємодії з родиною, наприклад консультації, семінари, батьківські збори, спільне проведення свят і розваг та ін .Всі вони дають певний ефект. 

Однак, цього недостатньо, оскільки мало переконати батьків в необхідності музичного виховання дитини в сім'ї. Важливо навчити їх найбільш доступним методам організації цієї роботи: Розповісти, як створити музичне середовище, з якого віку і як починати слухати з дітьми музику, яку музику слухати краще, які музичні іграшки і інструменти придбавати або робити своїми руками, як організувати дитяче свято, як створити музичний «музей» будинку і ін .

 

 

Музикотерапія й немовля:

кращі мелодії для дитини

 

Багато хто, напевно, чули про те, що музика - це своєрідні ліки, які благотворно впливають на кожну людину. Новонароджені дітки - не вийняток. Але яку музику можна слухати таким крихіткам, і в чому її користь?

Музикотерапія - метод психотерапії, заснований на емоційному сприйнятті музики. Залежно від мелодії і виконання музика може надавати найрізноманітніші ефекти.

 

Яку музику обрати малюкові?

Малюкам краще ввімкнути музику, де звучать інструменти з високими вібраціями: флейта, арфа, дзвіночки. У ході прослуховування такої музики, дихання малюка підлаштовується під її ритм і нормується.

Також добре немовлята відчувають себе під музику Вівальді і Моцарта. Музика Вівальді відтворює біологічні ритми людини. Вчені дослідили, що ритміка скрипкового концерту Вівальді «Ніч» відповідає ритму головного мозку людини під час сну. А музика Моцарта відтворює стан щасливої людини.

Для немовлят навіть продаються диски з музикою, на яку накладено серцеві ритми, адекватні ритмам матері. Коли дитина слухає таку музику, він росте спокійним, здоровим фізично.

Збудливим і неспокійним дітям корисно слухати повільну музику (адажіо, анданте) - зазвичай це другі частини класичних сонат та інструментальних концертів.

Важливо також враховувати, що музика зі словами чинить більший вплив на дітей, ніж мелодія без слів. Крім того, жива музика набагато корисніша, ніж записана на диск. Тому ніяка класика не зрівнятися з колисковою піснею мами.

 

Важливо знати!

При прослуховуванні музики навушники дітям одягати не можна. Це пов'язано з тим, що вушка пристосовані вловлювати розсіяний звук, а спрямований звук для незрілого мозку загрожує акустичною травмою.

На сьогоднішній день існує широкий вибір дисків та джерел в інтернеті, з класичною музикою для новонароджених. Це і традиційне виконання, і класика, аранжирована спеціально для малюків, а також записи класичних творів, виконані на тлі шуму прибою, струмка, дощу, звуків лісу або будь-яких інших звуків природи.

 

Протипоказання до музикотерапії

Але, на жаль, музику можна давати слухати не всім дітям. Існує ряд протипоказань, при яких музикотерапія небажана.

 

  • Якщо у малюка спостерігається схильність до судорог
  • Якщо дитина в тяжкому стані, що супроводжується інтоксикацією організму
  • Якщо у малюка отит
  • Якщо у дитини швидко наростає внутрішньочерепний тиск.

 

Отже, музикотерапія для дітей дуже корисна, тому іноді варто використовувати цю методику для свого малюка. Подбайте про нього вже з самого раннього дитинства, і він виросте здоровим, міцним і щасливим.

 

Музичні керівники:

Корецька Наталія Миколаївна

Шевченко Юлія Олександрівна